Η εγκυμοσύνη είναι μία μοναδική περίοδος για τη ζωή μιας γυναίκας άλλα παράλληλα και μια απαιτητική περίοδος για το σώμα μας. Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη να έχουμε ένα υγιές δυνατό σώμα, προετοιμασμένο για αυτό το όμορφο ταξίδι της εγκυμοσύνης άλλα και του τοκετού. Η γιόγκα για εγκύους (prenatal yoga) είναι ειδικά σχεδιασμένη προκειμένου να ενδυναμώσει το σώμα, να το ανακουφίσει από συνήθεις προγεννητικές δυσκολίες αλλά και να το βοηθήσει προσαρμοστεί στις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν με το πέρας της κύηση.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος το σώμα μας άλλα και το πνεύμα μας χαλαρώνουν αρκετά, η επαφή και η σύνδεση με το έμβρυο αυξάνεται καθώς στόχος είναι να μάθουμε να ακούμε πραγματικά το σώμα μας. Με τη βοήθεια της φυσικής αναπνοής το σώμα χαλαρώνει και οδηγείτε σε μια απόλυτη σωματική και νοητική σταθερότητα.

Τα μαθήματα της γιόγκα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένας ιδανικός τρόπος για να διατηρήσουμε την δύναμη την υγεία και την φόρμα μας κατά την περίοδο αυτή. Η πρακτική αυτή αυξάνει συνολικά την ευλυγισία και την δύναμη και φέρνει μια αίσθηση γαλήνης και ηρεμίας και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και αργότερα κατά τη διάρκεια του τοκετού. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως μέσα από τα μαθήματα της γιόγκα μαθαίνουμε να αναπνέουμε βαθιά (πλήρης αναπνοή) και να χαλαρώνουμε, ιδιότητες που θα χρειαστούν τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της γέννας όσο και κατά τη διάρκεια της μητρότητας.

Καθ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντικό να έχουμε τον έλεγχο του σώματος μας, να μπορούμε να κρατήσουμε το σώμα μας σφιχτό σταθερό ελέγχοντας την κίνηση και την ένταση σε όλα τα σημεία. Ο λόγος που όλα τα παραπάνω είναι αρκετά σημαντικά ειδικά σε αυτήν την περίοδο της ζωή μας είναι πως όλες οι αισθήσεις μας και τα συναισθήματα μας είναι πολύ πιο έντονα. Σε καταστάσεις πχ φόβου η πόνου το σώμα εκκρίνει διάφορες ορμόνες εκ των οποίων μια από αυτές είναι και η αδρεναλίνη. Η παρατεταμένη έκκριση αδρεναλίνης μπορεί να μειώσει την παραγωγή ωκυτοκίνης, μιας ορμόνης που συμβάλει στην πρόοδο του τοκετού. Η τακτική πρακτική στην γιόγκα θα φέρει το σώμα μας μας σε ένα τέτοιο επίπεδο που να μπορούμε να διαχειριςτουμε κατά μια έννοια όλες αυτές τις αισθήσεις και συναισθήματα παραμένοντας χαλαρές και ψύχραιμες.

Η έναρξη των μαθημάτων μπορεί να γίνει ακόμη και αν δεν υπήρχε προηγούμενη επαφή με την yoga, καθώς το πρόγραμμα είναι αρκετά ήπιο και αυστηρά προσαρμοσμένη στη περίοδο αυτή. Όλες οι θέσεις μπορούν να τροποποιηθούν έτσι ώστε να ταιριάζουν στο επίπεδο και στις ανάγκες του καθένα από εμάς.

Σχετικά με την έναρξη και την εβδομάδα κύησης είναι κοινώς αποδεκτό πως το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης είναι πιο ευαίσθητο από τα επόμενα. Σε αυτή την περίοδο το σώμα μας προσαρμόζεται στις ορμονικές αλλαγές και το μωρό σας αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Αναπνευστικές ασκήσεις, ξεκούραση και χαλάρωση είναι ο καλύτερος σύμμαχος για το διάστημα αυτό. Μετά το πρώτο τρίμηνο και μέχρι λίγο πριν τον τοκετό η yoga συστήνεται ανεπιφύλακτα καθώς εκτός από όλα τα παραπάνω οφέλη θα βοηθήσει ενδυναμώνοντας βασικούς μυς(πχ. πυελικό έδαφος ) που είναι απαραίτητοι για τη γεννά.

Postnatal yoga (Yoga μετά την εγκυμοσύνη)

Εξίσου σημαντική είναι η ενδυνάμωση και η αποκατάσταση του σώματος μας μετά την εγκυμοσύνη. Μετά από τις αλλαγές που έχει υποστεί το σώμα μας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνη, η yoga είναι ένας ιδανικός τρόπος φυσικής αποκατάστασης.

Ενδυναμώνοντας και πάλι όλα τα σημεία μας, τους κοιλιακούς και τους μυς της λεκάνης, καταπραΰνει τυχόν πόνους στην πλάτη δημιουργώντας και πάλι το αίσθημα της ευεξίας. Ακόμη απελευθερώνει την ένταση από τους μυς των ωμών και του λαιμού, βοηθά στη βελτίωση της στάσης του σώματος και αναζωογονεί σώμα και πνεύμα αυξάνοντας κατακόρυφα την ενέργεια.

Η καταλληλότερη στιγμή για την επιστροφή στην άσκηση είναι σίγουρα μετά τις 45 ημέρες και πάντα με τη συγκατάθεση του γιατρού. Στην περίπτωση της καισαρικής θα πρέπει να ακολουθηθούν οι οδηγίες του γιατρού.

Newsletter

Yoganatomy © 2018-2019 All rights reserved